Geschiedenis van Helly Hansen

Helly Hansen = 140 jaar innovatie:

  • 1877: Ontwikkeling door Helly Hansen van de allereerste waterdichte kleding voor in eerste instantie vissers.
  • 1949: Helly Hansen introduceert de iconische Helox-jas. Een dun vel doorzichtig PVC-plastic in een waterdichte jas. Dit werd de must have beschermende kleding voor buiten en met een productie van 30.000 jassen per maand een groot succes!
  • 1961: Helly Hansen lanceert de originele fleece.
  • 1970: Helly Hansen begint een experiment met vochtregulerend en thermisch ondergoed. Het drielagenconcept is geboren.
  • 1980: Helly Hansen introduceert HellyTech. Een uniek membraan die transpiratievocht afvoert en tegelijkertijd voorkomt dat vocht door het materiaal naar binnen dringt waardoor je droog blijft.
  • 2012: Helly Hansen introduceert H2Flow, een revolutionaire, gepatenteerde technologie waarmee de eigen lichaamstemperatuur gereguleerd kan worden.
  • 2015: Helly Hansen wint de prestigieuze Red Dot design award voor de Elevation Shell-jas
  • 2018: Helly Hansen brengt Lifa Max op de markt: de warmste baselayer op aarde
  • 2019: Helly Hansen ontwikkelt samen met Primaloft het revolutionaire Lifalot. Met verbeterde warmte, lichtgewicht isolatie en superieure vochtafvoeringseigenschappen is de Lifaloft technolgie een revolutie in isolatie.
  • 2022: Helly Hansen Breeze. Ontwikkeling van nieuwe kledingconstructies die kleding en schoenen lichter maakt en de mogelijkheid aan de drager geeft om te ventileren in warmere omgevingen.

Missie van Helly Hansen

“Onze missie is het ondersteunen van professionals om te overleven in de zwaarste omstandigheden. Bij Helly Hansen wordt nooit een concessie gedaan tussen stijl, kwaliteit en functionaliteit. Wij streven ernaar dat de kleding en schoenen er fantastisch uitzien, van topkwaliteit zijn en daarnaast zo dun, licht, duurzaam en functioneel mogelijk zijn.”

Sterktes van Helly Hansen

Het is de ambitie van Helly Hansen om duurzame, hoogwaardige en prestatiegerichte uitrusting te maken met een minimale ecologische voetafdruk. Helly Hansen voegt  duurzaamheid, prestatie en hoge kwaliteit samen in functionele kledij voor professionals. Hierbij passen zij altijd een wetenschappelijke benadering toe op al hun beslissingen om daarmee de impact op het milieu te verbeteren.

Helly Hansen over Condor Safety

“Condor Safety onderscheidt zich in de markt door middel van focus, innovatie, kennis en kwaliteit. Er is een hecht partnership ontstaan waarin vertrouwen en succes voor de komende jaren gegarandeerd is.”

 

Key Account Manager Benelux

Leon Horst